Ons geniet nog baie!

10 februari 2016 - Wellington, Zuid-Afrika

Heehallo!

Hier weer een beriggie vanaf de andere kant van de evenaar! Het is hier nog steeds erg lekker weer, we zitten nu in de warmste maand van het jaar. De temperaturen wisselen tussen de 33 en 42 graden ongeveer, maar we merken steeds meer dat we er aan gewend raken! De eerste paar weken dat onze lichamen deze temperaturen moesten doorstaan, stond ik wel zo’n 4 keer per dag onder de douche. Nu is dat helemaal niet meer nodig en vinden we het nog wel warm, maar ook altijd wel te doen! Bijzonder wel, hoe je lichaam zich daarop aanpast. Wel beginnen we al een beetje op te zien tegen de eerste maand terug in Nederland, waarschijnlijk zullen we lekker in onze winterjassen en sjaals rondlopen in mei, haha!

We hebben in de laatste week van januari onze stage afgerond bij HAM. Zoals in mijn vorige blog beschreven hebben we nog een paar dagen op de huizen gewerkt als groepsleiding, en we hebben nog een paar dagen geholpen op Sprokiesland. Het was een mooie tijd en we hebben onze stage leuk afgesloten met de kinderen. Maar nu hebben we nog lekker 2,5 maand voor de boeg, waarin we ons gaan storten op ons onderzoek. Hier zijn we nu al zo’n twee week mee bezig. De start van het onderzoek ging niet zo lekker, maar ondertussen zijn we op de juiste weg en werken we lekker door. Wel is het opeens een enorme omschakeling om, na lekker praktisch bezig te zijn met kinderen, ineens veel achter je laptop te moeten zitten. Gelukkig hebben we ondertussen onze eigen Afrikaanse afspeellijst samengesteld, (wat baie lekker is), waardoor het onderzoek doen toch een beetje leuk wordt én we ons Afrikaans bijhouden. Ik mis het werken met de kinderen en het contact met de collega’s wel.. En daarnaast merken we het allebei aan onze huid dat we niet meer werken! De bruine kleur (die zelfs bij mij lichtjes begon te ontstaan) begint alweer aardig weg te trekken. Zo snel mogelijk werken aan ons onderzoek zodat we nog lekker veel uurtjes in het zwembad kunnen doorbrengen hopelijk… ;)

Twee weekenden terug zijn Annelie en ik op onze eerste echte ‘game drive’ geweest, in een safaripark hier in de buurt. We zijn van tevoren bij een wijnproeverij geweest. Dit was echt hilarisch, aangezien we geen idee hadden hoe je wijn op een juiste manier moet proeven. We zagen mensen ruiken aan hun glas, wat wij vervolgens ook maar gingen proberen.. We kregen echt bijzonder veel wijn, het idee was dat we 6 glazen kregen om te proeven. Ik wilde alleen nog wel een beetje rechte foto’s kunnen maken bij de safari, en de mensen die mij een beetje goed kennen zullen inschatten dat ik dat na 6 glazen wijn zéker niet meer kan. Gelukkig hadden we een soort wijnprullenbak ontdekt op tafel en hebben we daar de helft van de wijn (als de serveerster niet keek) ingegooid. Ja, het was een leuk begin van de dag. Na de wijnproeverij gingen we op safari met een gids. Deze man nam ons mee en liet ons de leuke plekken en de mooie dieren van het park zien. Zo hebben we springbokken, bontebokken, zebra’s en giraffes gezien. Ook heb ik nog een kameleon over m’n arm laten lopen, die we tegenkwamen in het riet. Heel tof! Het was een heerlijke ervaring en een mooie voorloper van het Addo Elephant park, wat we over 2 week gaan bezoeken! Dan komen Eric en Niels hier, en gaan we met z’n vieren reizen en twee week vakantie vieren. Zin in! :D

Afgelopen weekend hebben we een deel van de kustroute gereden. We zijn gestopt bij Gordon’s bay, waar we lekker over het strand hebben geslenterd. Daarna zijn we doorgereden en hebben we genoten van de prachtige natuur waar ik nog steeds van onder de indruk kan zijn. Ik raak niet uitgekeken op de bergen en de zee hier. Gelukkig hebben we nog even een tijdje voor de boeg, kan ik er nog lekker van genieten!

Voor nu zullen we de komende week nog bezig zijn met ons onderzoek, en daarna dus lekker vakantie vieren! Ik hoop dat jullie in Nederland je ook nog vermaken, dan zal ik dat hier nog wel even een tijdje doen ;)
Groetjes!

1. Oma Mimi:
    11 februari 2016
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie.
    Ik heb weer genoten van je verslag!
    Nog een goede tijd gewenst.
    Liefs, oma
  2. Juffrou Knol :):
    18 februari 2016
    Geniet nog maar lekker, was weer oulik om te lees! Moet julle ook nog iets in die afrikaans taal inlewer, ek is bereid foutjies uit te haal ne?!